Stuur je vaak pakketten op naar je klanten? Of je nu een fysieke winkel of een webshop hebt: je wilt natuurlijk dat de pakketten er mooi uitzien. Het moet voor je klanten een feestje zijn om jouw pakket te ontvangen! Er zijn verschillende aandachtspunten om rekening mee te houden – we zetten ze graag voor je op een rijtje.
Kartonnen dozen voor je bestellingen
Het belangrijkste onderdeel van het pakket is toch wel de doos waarin je het verstuurt. Ga op zoek naar kartonnen dozen die stevig zijn: kwaliteit is wenselijk, om een onbeschadigde aankomst van het pakket te kunnen garanderen. Verder wil je dat het product mooi in de doos past: de doos moet niet te klein, maar ook zeker niet te groot zijn. Zo zorg je voor een verzorgd geheel. Een doos op maat is een ideale uitkomst: hiermee kun je de grootte van de doos afstemmen op de producten die jij verkoopt. Denk verder na over de gewenste look van de doos, wat betreft de dikte van het materiaal en de kleur!
Laat je merk zien
Als je een pakket verstuurt, is het uiteraard belangrijk om je merk te laten zien. Je bedrijfslogo verwerken in je pakketten is relevant voor de herkenbaarheid en bekendheid van je merk. Je kunt dozen bedrukken met je logo of slogan, om voor je klant meteen duidelijk te maken wie de afzender van het ontvangen pakket is. Waar je verder nog aan kunt denken? Het is een idee om visitekaartjes in je pakketten te stoppen, die je klanten mogelijk weer uit kunnen delen aan hun bekenden. Deze vorm van mond-tot-mond reclame via je klanten kan absoluut bijdragen aan het succes van jouw bedrijf! Je kunt ook een flyer meesturen met andere aanbiedingen in je winkel, of een leuke pen of een kaartje.
Persoonlijke boodschap
Vind je het belangrijk om de communicatie naar je klanten toe zo persoonlijk mogelijk te houden? Zeker als je bedrijf nog relatief klein is, is het de moeite en tijd waard om hierin te investeren. Stuur een persoonlijke boodschap mee naar je klant. Schrijf bijvoorbeeld een paar zinnen op een briefje waarin je je klant bedankt voor de bestelling. Op die manier zorg je voor een sterkere binding aan je bedrijf: het kan er zeker voor zorgen dat je klanten blijven terugkeren naar jouw service. Het blijft namelijk niet onopgemerkt dat jij de tijd neemt voor je klanten en dat je je bestellingen met liefde inpakt en verstuurt!