Merken vragen zich af hoe ze de interesse van hun sociale mediapubliek kunnen wekken met interessante aanbiedingen en hun marketinginspanningen. Om in dit nieuwe jaar helemaal op de hoogte te zijn, gaan we het hebben over drie van de belangrijkste sociale mediatrends in 2022.
Het bereiken van nieuw publiek wordt steeds belangrijker
Door de pandemie gaan steeds meer consumenten hun producten online kopen. De verwachting is dat deze trend in 2022 niet zal ophouden. Dit maakt het logisch voor merken om na te denken over hoe ze een nieuw publiek kunnen bereiken via sociale media en diepere relaties kunnen opbouwen met een bestaand publiek. Dit is belangrijk omdat op deze manier meer klanten positief over je zullen praten en verwijzen naar jouw merk.
Om een nieuw publiek te kunnen bereiken en jouw aanwezigheid op de sociale media te vergroten, is het van belang om actief en consistent te zijn met het posten van jouw online content. Maak gebruik van creatieve middelen om in te spelen op de wensen en behoeften van nieuw publiek. Hierbij is het belangrijk dat je de eigenschappen van jouw nieuwe online publiek beter leert kennen, zodat je jouw content beter op hen kan afstemmen.
Zie je het helemaal zitten om met behulp van sociale media jouw nieuwe publiek te bereiken? Dan kunnen marketingspecialisten je hierbij helpen en vorm geven aan jouw social mediacampagne! Kijk op Anglers.nl om direct te beginnen met succesvoller online ondernemen.
Sociale mediareclame
Terwijl Facebook al een einde heeft gemaakt aan de vele functies van cookie-tracking (het verzamelen van informatie over internetgebruikers), is ook Google van plan om geleidelijk hiermee te stoppen. Dit betekent dat veel marketeers nieuwe manieren zullen moeten verzinnen om hun bestaande sociale mediastrategieën naar een nieuw plan te tillen.
Gelukkig zijn er altijd nog reclame-opties die geen cookies van internetgebruikers zoals jij en ik vereisen. Denk bijvoorbeeld aan gebruikers gegenereerde content (openbare informatie die op websites beschikbaar zijn), gerichte en gepersonaliseerde advertenties op sociale mediaplatforms, retargetingcampagnes (online advertenties die getoond worden aan bezoekers die bepaalde website al een keer bezocht hebben) in zoekmachines en e-mailmarketing. Dit jaar is dus het perfecte moment om een sociale mediastrategie te ontwikkelen die gebruikmaakt van jouw verzameling aan gegevens van interesses en voorkeuren van je gebruikers. Op deze manier kun je ze op een dieper en persoonlijker niveau leren begrijpen.
Met deze ontwikkelingen is het belangrijk dat je up-to-date blijft om op deze manier nog succesvollere sociale mediacampagnes op te zetten. Daar kunnen online marketingtrainingen je bij helpen. Kijk direct op onlinemarketing.nl en vindt een marketingcursus die past bij jouw behoeften en interesses!