Online marketing bureau

Online marketing bureau: hoe kies je het juiste bureau?

Er zijn vaak tientallen lokale online marketing bureaus gevestigd bij jou in de buurt en als je nog breder gaat kijken heb je de keuze uit honderden partijen. De kleine details maken echter het verschil. Wij helpen je graag op weg met deze tips, zodat jij het juiste bureau uitzoekt om jou te helpen met je online marketing.

Vakkennis en ervaring

Uiteraard wil je in zee met een deskundige partner. Aantoonbare vakkennis van SEO, SEA, social media, Google Analytics en andere onderdelen van online marketing is dan ook essentieel. Deskundige online marketing bureaus delen vaak online tips via hun eigen website of social media kanalen en zijn goed vindbaar in de zoekmachines. Check bijvoorbeeld of het bureau dat jij op het oog hebt webinars en podcasts maakt, of ze actief zijn op social media en of hun schrijfstijl bij jouw bedrijf past.

Het is erg prettig als het bureau dat jij op het oog hebt kennis en ervaring heeft met klanten uit jouw branche. Iedere branche kent namelijk zijn eigen taal en het is een voordeel als een online marketing bureau al meer weet van jouw doelgroep.

Lokaal online marketing bureau

Woon jij bijvoorbeeld in Friesland, dan kan het je voorkeur hebben om een partner in online marketing in Friesland te vinden. Bij velen is de Friese cultuur diepgeworteld en een lokale partner geeft een vertrouwd gevoel. Een lokaal marketing bureau heeft ervaring met jouw doelgroep en de kans is groot dat je een klik hebt met het bureau. Deze klik zorgt ervoor dat jullie goed met elkaar kunnen communiceren en dat er wederzijds begrip heerst. Het is fijn als je een vast aanspreekpunt hebt binnen het bureau, want zo weet je zeker dat tenminste één werknemer goed bekend raakt met jouw bedrijf. Dit is ook makkelijk schakelen op het moment dat je vragen of opmerkingen hebt.

Welke diensten worden aangeboden door het bureau

Over het algemeen helpt een online marketing bureau je bij het opstellen en uitvoeren van je complete online marketing strategie. Doorgaans hebben de verbeteringen die kunnen worden uitgevoerd te maken met zoekmachineoptimalisatie (SEO), online adverteren (SEA), emailmarketing, social media marketing en content marketing. Het kan ook nodig zijn om eens kritisch te kijken naar je website en technische veranderingen door te voeren. Voor de meeste bedrijven wordt gestart bij het bepalen van de SEO vs SEA verhouding. Een optimale combinatie van organische en betaalde bezoekers levert je uiteindelijk het hoogste rendement op.

Aantal klanten en campagnes

Ten slotte kan je een kijkje nemen bij andere klanten van het online marketing bureau dat jij op het oog hebt. Wat hebben ze te zeggen over deze partij?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print